Saturday, November 6, 2010

DEM! by detektif moshi



penat sungguh hari ni bertambah pulak ngan masalah hapekebende hentah. memang buat sakit hati, sakit otak, sakit otot n bla bla bla. susah betol la kalau orang macam nie. nasib baek penghibur duka ade iaitu Mr. M. i lap u larh,haha.ok la.hari ni ade 2 kes dah berlaku.

nak citer yang mane dulu?selalu nya yang baik datang dulu sebelom buruk.ok la citer yang baek dulu.


CASE 1
yang baek nye aku dilayan lagi.suke3!lagi suke bila da taw kebenaran.pasal kebenaran tu aku percaya 80-20.sebab aku da investigate sendiri ape yang berlaku.n finally its really happen. =) finally die da mengaku.yeay! tapi kesian pada si dia lagi.miannhe.kes ni aku sorang jew paham.hehe.



CASE 2
kes yang paling menyakitkan hati.iaitu mencari orang bunian hilang tanpa berita..setelah menyiasat dan panggil beberapa suspek yang berkenaan,finally satu konklusi dapat diselesaikan dalam satu hari dan mengambil masa selama 4 jam..kesnya begini apabila seseorang itu pergi tanpa sms tanpa call dan menyebabkan semua orang curious pasal something.aku da agak da benda ni akan jadi balik.xsangka betol,berani die menghilangkan diri.setelah menyoal beberapa suspek,akhirnya dapat jejaki dia yang jauh beberapa kilometer dari tempat kejadian.die serah diri.yang lain terasa diperbodohkan.aku sebagai detektif hanya diam seribu bahasa sambil otak ligat berfikir dan mengingat segala muka2,perasaan2 dan perangai2.memang melampau.hello manusia,ko pegi hilang pun bukan nye ade pape kot.xpayahlah nak ikot kawan bangang tu.dari situ dah nampak betapa less teaching selfish nye ko.bila kes dah selesai,pihak hakim pulak kena pikir ape hukuman yang patut dikenakan.sekarang,diam itu lebih baek tapi diam itu menyakitkan dowh.



CASE 3 (eh,xde siasatan)
sekarang aku sudah gian ngan something yang akan menyebabkan aku kopak lagi.haduyaii..mane nak cari?(bak kata pak tan ku)setelah bermacam-macam aku lalui,tetap xboleh jugak.tapi disebabkan tu,aku dapat banyak support dan tulang belakang (mcm tulang belakang aku rosak,kan? ;p)..papepun,berangan itu lebih utama sebelum pegi ke alam nyata.haha.aku suka diorang sebab diorang suke aku,hihi.borak satu ari pun belom tentu habis punyer.kejap pasal nie kejap pasal tu la.seronok2!xpe2,nanti kite jenjalan sama-sama yer korang.luv korang larh!


so camne,buleh jadi detektif kan aku?(perasan sekejap,haha)macam conan n sherlock holmes. :))


p/s : 1)aku jadi detektif..sape nak upah aku,aku suke.haha ;p
        2)kepada gurlz luar sana termasuk aku,sile jaga maruah diri masing-
           masing okeh.
        3)xbaik tipu orang.(ops!aku terasa)
        4)sila layan aku baek2 lagi yer.haha

No comments: